Wednesday, July 8, 2009

Hari-hari Terakhir di Cergazam Sdn. Bhd.

Selepas detik jam 1.00 petang, tanggal 27hb Jun 2009 bersamaan 4 Rejab 1430 H, petang Sabtu, berakhirnya posisi aku sebagai juruteknik di sebuah pusat servis kenderaan Chevrolet 3S Service Centre, Prai milik syarikat penjualan model Chevrolet yang sedang meningkat naik, Cergazam Sdn. Bhd..

Memulakan kerjaya sebagai juruteknik atau lebih dikenali sebagai mekanik pada pertengahan bulan September lepas iaitu 15hb September 2008, 15 Ramadhan 1429 H, dimana umat Islam menunaikan ibadah puasa yang kebetulan jatuh pada awal bulan September 2008..

Penat yang dirasakan sepanjang bekerja di dalam bulan Ramadhan juga dirasai.. Tambahan pula perlu menyelesaikan tugasan yang agak berat merupakan suatu cabaran buat aku.. Dulu sewaktu menuntut di politeknik, banyak juga pembelajaran tentang enjin yang diajar.. Namun, apabila melangkah ke alam pekerjaan, dimana segala ilmu yang pernah dicurahkan ketika belajar dulu perlu dipraktikkan secara nyata.. Di situlah cabaran dan semangat diperlukan..

Setelah mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat diploma, aku mula menghantar surat perletakan jawatan kepada pihak atasan.. Mula-mula memikirkan, agak sedih juga untuk meninggalkan rakan-rakan yang selama ini banyak membantu diri ini mengorak langkah untuk berjaya sehingga ke tahap sekarang.. Namun, setelah bermuhasabah, aku teruskan niat aku..

Buat rakan-rakan sekerja, Man, Jamil, Hakim, Jie, Jus, Syamim, Imah, Pak Majid, Idrus, Ainie serta Amylia, jutaan terima kasih aku ucapkan.. Tak dapat untuk aku membalas budi dan jasa baik kalian semua.. Juga tak dilupa pada Workshop Manager, En Nazman yang menerima insan ini untuk berkhidmat di pusat servis itu.. Thanks a lot guys.. Hope kalau ada kesempatan, kita berjumpa lagi..

Sekian, Wassalam.......................

~get ready..
~tukar timing belt Chevrolet Captiva..
~pandangan dalam kawasan bengkel..
~sampai 3 orang tukar absober Chevrolet Optra..
~yang penting,kerjasama..
~menservis Chevrolet Captiva..
~replace absober..

2 comments:

imahgiro said...

huiyoo...ada spesel entri tu..tak lupa no kat bos hang..baguih2

Ianya Aku.. said...

hehehe..kena la ingt..
dia p0n de bantu aku gak...
=)