Saturday, May 9, 2009

Cinta Monyet

Apa itu cinta pandang pertama..?? Aku tak pasti dengan cinta pandang pertama.. Dari mana ianya bermula, kemudian bila ianya berakhir.. Aku tak tahu adkah cinta aku ini boleh dikatakan cinta pandang pertama atau tidak.. Aku mula meminati seseorang tu sejak mula menjejakkan kaki ke sekolah menengah teknik.. Dari tingkatan 4 lg aku meminatinya.. Tapi, aku tak tahu samada dia mempunyai perasaan yang sama macam aku atau tak.. Tapi entah mengapa, aku bercinta dengan orang yang lain.. Mengapa bukan dia yang aku perlu lafazkan CINTA..??


Pada akhir tahun tingkatan 4 tu, aku mula untuk mengenalinya.. Dan juga tak lupa mengirim sepucuk kad raya untuknya sebelum tamat persekolahan pada tahun itu.. Kemudian, apabila mula menginjakkan kaki ke tingkatan 5, aku tak pernah langsung berbual dengannya walau sepatah perkataan seingat aku.. Aku pon tak tahu akan puncanya mengapa terjadi begitu.. Sehinggalah tiba ke pertengahan tahun di mana rakan sekelasku yang lain mula perasan akan hal ini.. Mereka ada bertanya aku mengapa aku tak pernah menegur rakan kelas aku tu (yang aku minat).. Bagaimana aku nak membalas jawapan mereka sedangkan aku sendiri pon tak tahu mengapa.. Aduh, mengapa aperkara sebegini terjadi pada diriku.. Bila hampir tamat hujung tahun tingkatan 5 di mana aku sedang mengambilpeperiksaan SPM, aku mendapat sepucuk kad raya lagi.. Antara isinya, dia bertanyakan mengapa aku tak menegur sepanjang tahun tu sedangkan masa di tingkatan 4, kami berbual seperti biasa.. Aku ingatkan dia marah padaku dan bergitulah sebaliknya..

Namun,hanya selepas tamat sesi persekolahan barulah kami berbual seperti biasa.. Walaupun sekadar melalui SMS..

Azliana,rupa seindah namamu..tapi apakan daya, aku terlalu takut dan malu untuk ucapkan kata-kata hatiku padamu...

Andai suatu hari nanti aku terlepas dirimu pada orang lain, aku redha.. Mungkin sudah tiada lagi jodoh antara kita.. Tapi untuk masa sekarang ini, aku perlu lakukan sesuatu untuk mendapat tempat di hatimu.....

1 comment:

imahgiro said...

woih..gila jiwang hang ni..study dulu la..ahahah